Arsenal Sedia untuk merekrut Andreas Pereira dari MU

Kelab Liga Perdana, Arsenal bersedia untuk membawa pemain tengah baharu di musim sejuk. The Gunners dilaporkan akan cuba membawa Andreas Pereira dari Manchester United. Pereira sendiri dikenali sebagai salah seorang pemain muda berbakat yang dimiliki MU. Beliau adalah hasil dari akademi MU, di mana dalam dua tahun terakhir dia berpindah ke Sepanyol untuk mengukuhkan Granada dan Valencia sebagai pemain pinjaman.

Tetapi musim ini, Jose Mourinho memutuskan untuk tidak meminjamkan Pereira ke kelab lain. Tetapi jurulatih jarang menggunakan perkhidmatan pemain pasukan kebangsaan Brazil, di mana dia hanya bermain dengan syaitan merah tiga kali musim ini. Dilaporkan oleh vvip.com, Arsenal memahami situasi Pereira. Hasilnya mereka akan cuba membawa pemain pada bulan Januari.

Pengganti Ramsey

Gelandang asal Wales Aaron Ramsey tidak akan meneken kontrak baru bersama Arsenal. Sekarang The Gunners harus membuat keputusan apakah menjual sang pemain pada bursa transfer Januari atau melepasnya secara gratis pada musim panas. Ramsey bergabung dengan Arsenal dari Cardiff pada 2008. Ia kemudian menjelma menjadi salah satu gelandang terbaik di Premier League.

Kini kebersamaan Ramsey dengan klub London akan segera berakhir. Kedua belah pihak tidak bisa menemukan kata sepakat mengenai perpanjangan kontraknya. Akan tetapi, Ramsey tidak perlu khawatir kalau pada akhirnya benar-benar meninggalkan Arsenal. Sejumlah klub sudah siap menampung sang pemain.

Seperti yang diketahui, Arsenal akan kehilangan Aaron Ramsey. Pemain tengah menyerang Wales memutuskan untuk meninggalkan London Utara selepas kontraknya tidak diperpanjang oleh pengurusan Arsenal. Ramsey sendiri boleh dikatakan pemain yang cukup berpengaruh di lini tengah Arsenal. Akibatnya, pengurusan Arsenal cuba mencari pengganti yang sesuai untuk Ramsey.

Menurut laporan maxbet online. Arsenal, Sven Mislintat melihat Pereira mempunyai potensi untuk menggantikan Ramsey sehingga mereka akan cuba merampasnya dari saingannya. Menurut laporan itu, Manchester United sepertinya tidak menyekat pemergian Pereira. Kerana mereka tidak dapat memenuhi permintaan pemain. Pereira sendiri dilaporkan mahu kekal di MU. Tetapi dia meminta jaminan bermain pada pasukan pertama Jose Mourinho.

Mourinho sendiri dilaporkan tidak dapat memberikan permintaan Pereira, memandangkan dia mempunyai stok pemain tengah yang sangat besar sehingga dia kesulitan memberi Pereira jam bermain yang belum berada di tingkat istimewa. Kontrak Pereira sendiri akan tamat pada musim panas tahun depan, jadi Manchester United kemungkinan akan menjual pemain muda ini pada bulan Januari.