Cabaran Sarri Untuk Kante

Pengurus Chelsea Maurizio Sarri menantang N’Golo Kante untuk terus belajar meningkatkan prestasinya dalam kedudukan barunya. Maxbet malaysia mengetahui Kante adalah salah satu pemain tengah terbaik di dunia hari ini. Dia sudah membuktikannya ketika bermain bersama dengan Leicester City dan musim pertamanya dengan Blues.

Kedudukannya sebagai pemain tengah pertahanan terbaik di dunia semakin tidak dapat dinafikan setelah ia berjaya membantu pasukan kebangsaan Perancis menjadi juara Piala Dunia 2018. Namun, oleh Sarri, ia tidak membuatnya meletakkan Kante dalam kedudukan aslinya.Dia meletakkan Jorginho dalam kedudukan Kante. Sementara pemain tengah berusia 27 tahun itu sendiri mempunyai kedudukan yang lebih maju.

Perfome Kante Lebih Baik

Kante tidak kelihatan terlalu menonjol dalam peranan barunya. Tetapi dia telah muncul dengan kemas dalam perlawanan menentang Fulham, Ahad (02/12).

Pada masa itu dia membantu pasukannya menang 2-0. Salah satu gol Blues yang dijaringkan oleh Pedro Rodriguez datang dari pembantunya. Sarri juga memuji prestasi midfielder kecil tetapi juga meminta dia untuk terus mengasah kemahirannya supaya dia dapat melakukan yang lebih baik.

“Saya fikir dia bermain dengan baik. Beliau terselamat dengan baik, “katanya seperti dipetik oleh Matlamat Antarabangsa.

“Dia memerlukan, saya fikir, untuk meningkatkan sedikit kemampuannya dari perspektif taktikal, tetapi itu wajar,” jelas Sarri.

“Di dalam pasukan kebangsaan dia biasanya bermain dengan dua pemain tengah. Musim lalu, kadang-kadang dengan dua pemain tengah dan kadang-kadang dengan tiga tapi dalam kedudukan yang sama. Oleh itu, saya fikir ia adalah perkara biasa yang dia perlukan untuk meningkatkan keupayaannya. ”

Kad laporan yang baik 

Tambahan pula, Sarri berkata Kante telah melakukan mengikut arahannya dalam perlawanan menentang Fulham. Dia memanggil kedudukan Kante benar, yang tidak terlalu jauh dari Jorginho

“Hari ini, kedudukan lebih baik, saya fikir. Apabila bola berada di seberang lapangan, lebih baik, “katanya.

“Saya hanya ingat satu kesilapan pada pusingan pertama. Dengan bola di sisi lain, dia mesti tinggal dekat dengan Jorginho. Jika tidak, itu adalah masalah besar bagi kami. ”

“Jorginho dapat memotong operan dari lawan, tetapi ia tidak terlalu kuat dalam menutup ruang terbuka,” tuturnya kepada betting malaysia website.